مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-13پزشكي

چه عواملی باعث ایجاد بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان می شود؟


رییس اداره طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان، گفت: استرس های محیطی و مدیریتی مانند تراکم بالای ماهیان، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان، گفت: استرس های محیطی و مدیریتی مانند تراکم بالای ماهیان، دست کاری بیش از حد، کیفیت پایین آب، تغذیه نامناسب و تغییرات ناگهانی دما، پتانسیل ایجاد بیماری شدید را افزایش می دهد.

قاسم عجم در گفت وگو با ایسنا در مورد بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان (SVC)، اظهار کرد: SVC یک بیماری ویروسی حاد ماهی کپور است که موجب تلفات شدیدی در کپورهای پرورشی می شود.

وی افزود: این بیماری تحت عناوین رابدوویروس کپور و التهاب ویروسی کیسه شنا نیز نامیده شده و توسط رابد وویروس کارپیو ایجاد می شود.

رییس اداره طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه این بیماری ویروسی از کشورهای خاورمیانه، انگلیس، کشورهای شرق و غرب اروپا گزارش شده است، بیان کرد: ویروس با مدفوع و قالب های موکوسی دفعی به محیط وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی باعث ایجاد بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان می شود؟

چه عواملی باعث ایجاد بیماری ویروسی بهاره کپورماهیان می شود؟