مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 07:002020-07-13بين الملل

اردوغان: لیبی باید فورا از جنگجویان خارجی پاکسازی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، علی رغم اینکه دولت ترکیه خود به انتقال شبه نظامیان سوری به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی این کشور متهم است، - رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه جنگجویان خارجی که در لیبی فعالیت می کنند منشأ اصلی خون ریزی ها در این کشور هستند، بر لزوم پاکسازی لیبی از آنها تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، علی رغم اینکه دولت ترکیه خود به انتقال شبه نظامیان سوری به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی این کشور متهم است، اما رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه وجود جنگجویان خارجی در لیبی را عامل اصلی خون ریزی ها در این کشور معرفی کرد.

اردوغان روز یکشنبه در مصاحبه با نشریه کریتر گفت مزدوران خارجی که لیبی را به حمام خون تبدیل کرده اند، باید فوراََ از این کشور پاکسازی شوند.

بر این اساس، وی توضیح داد: جامعه بین الملل باید حمایت از دولت مشروع لیبی را برگزیند و کودتاچی هایی را که جنایات جنگی مرتکب می شوند، متوقف کند.

به لطف موضع محکم ترکیه، نقشه [خلیفه] حفتر و حامیانش برای حمله به طرابلس شکست خورد .

به نوشته روزنامه دیلی صاباح ، رییس جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت توافقنامه های امضا شده بین این کشور با دولت وفاق ملی لیبی، گفت این قراردادها حقوق دو کشور در شرق دریای مدیترانه را تضمین کرده و آینده مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: لیبی باید فورا از جنگجویان خارجی پاکسازی شود

اردوغان: لیبی باید فورا از جنگجویان خارجی پاکسازی شود