مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-13اقتصادي

فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می کند


ناسا به تازگی یکی از پروژه های شرکت «Relativity Space» که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می کند را انتخاب کرده تا بتواند بواسطه آن محدودیت هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه را برطرف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی  دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت،  ناسا به تازگی یکی از پروژه های شرکت Relativity Space که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می کند را انتخاب کرده تا بتواند بواسطه آن محدودیت هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه را برطرف کند و حضور پایدار خود در تنها قمر زمین را رقم بزند.

  پروژه مورد حمایت ناسا می تواند از فناوری چاپ سه بعدی برای ماه حمایت کند و احتمال موفقیت پروژه آرتمیس را افزایش دهد.

در پروژه آرتمیس که در سال 2024 عملیاتی می شود، قرار است نخستین زن جهان به همراه تعدادی فضانورد مرد وارد ماه شوند و ناشناخته های ماه را کاوش کنند.

این پروژه ایراد چاپ سه بعدی را در لحظه تشخیص می دهد و آن را رفع می کند؛ به عنوان مثال اگر تولید یک قطعه از پایگاه ماه با مشکل مواجه شود، فناوری این شرکت می تواند نقص را به طور خودکار شناسایی کند و آن را ترمیم کند و از این طریق چالش های ناسا در ماه را کاهش دهد.

این مرحله اول پروژه است و هنوز جزییاتی برای پرداختن به آن در دست نیست؛ ناسا برای ادامه کار خود طی مدت شش ماه به 125000 هزار دلار احتیاج دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می کند

فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می کند