مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 06:452020-07-13اقتصادي

نیاز مراکز درمانی به همه گروه های خونی/ بهبودیافتگان کرونا «پلاسما» اهدا کنند


سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه به همه گروه های خونی نیاز داریم، گفت: از بهبود یافتگان کرونا می خواهیم جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

- بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشو در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت  خون و فرآورده های خونی در کشور ، اظهار داشت: با شیوع و گسترش کرونا در اسفند میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدا با کاهش روبرو شد؛ به طوری که در اسفند 98 در تمامی استان های کشور با کاهش اهدای خون مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در اسفند ماه گذشته 35 درصد کاهش آمار اهدای خون در کشور داشتیم، افزود: در سال جاری این کاهش آمار اهدا ادامه داشت و در خردادماه 20 درصد کاهش اهدای خون داشتیم؛ البته در بیشتر کشورهای دنیا کاهش اهدای خون به 50 درصد هم رسید و بسیاری دچار بحران کاهش خون شدند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان داشت:کشور ما با وجود پویش مردمی و کمک های مؤمنانه دچار کاهش جدی و بحران خون و فرآورده های آن نشد؛ با فعال کردن شبکه ملی خون رسانی کشور در 2 ماه اخیر توانستیم جوابگوی نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی باشیم.

حاجی بیگی اضافه کرد: در حال حاضر به تمامی گروه های خونی جهت اهدای خون نیاز داریم و به اهدای خون توسط افرادی که گروه خونی منفی و AB مثبت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز مراکز درمانی به همه گروه های خونی/ بهبودیافتگان کرونا «پلاسما» اهدا کنند

نیاز مراکز درمانی به همه گروه های خونی/ بهبودیافتگان کرونا «پلاسما» اهدا کنند