مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-13اجتماعي

عربستان برای حجاج، مجوز ورود به مشاعر مقدسه صادر می کند/ جریمه متخلفان؛ 10 هزار ریال


با توجه به اعمال محدودیت در برگزاری حج تمتع سال جاری، زائران با داشتن مجوز امکان تشرف به مسجدالحرام و مشاعر مقدسه را دارند و جریمه 10 هزار ریال سعودی برای متخلفان پیش بینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با تصمیم سعودی ها، حج تمتع فقط برای ساکنان عربستان برگزار می شود و با توجه به شیوع کرونا در جهان، محدودیت هایی نیز برای حج گزاران پیش بینی شده است؛ به طوری که تمام زائران خانه خدا باید کمتر از 55 سال داشته باشند و هیچ گونه بیماری زمینه ای نیز نداشته باشند.

همچنین از 10 هزار زائر بیت الله الحرام در حج 1441، با توجه به عدم پذیرش زائران از کشورهای مختلف در این ایام، 70 درصد سهمیه حج برای خارجی های ساکن عربستان و 30 درصد برای مردم عربستان در نظر گرفته شده است.

  با توجه به شیوع کرونا، امسال حج گزاران اجازه بوسیدن و لمس کعبه را ندارند و قرار است نرده هایی اطراف خانه خدا برای جلوگیری از نزدیک شدن حجاج به خانه خدا نصب شود.

علاوه بر این، از 28 ذی القعده که پذیرش زائران در مکه مکرمه آغاز می شود تا 12 ذی الحجه، بر اساس اعلام سعودی ها هیچ کسی بدون داشتن مجوز اجازه ورود به مشاعر مقدسه را ندارد و تمام افراد با داشتن مجوز امکان ورود به منا، مزدلفه و عرفات را دارند و در صورت ورود غیرمجاز علاوه بر برخورد قانونی باید 10 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان برای حجاج، مجوز ورود به مشاعر مقدسه صادر می کند/ جریمه متخلفان؛ 10 هزار ریال

عربستان برای حجاج، مجوز ورود به مشاعر مقدسه صادر می کند/ جریمه متخلفان؛ 10 هزار ریال