مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-13سياسي

چرا برگزاری چند دادگاه براساس «ترک فعل» برخی از مسئولان مهم است؟


بسیاری از مشکلات و چالش های عمومی متاسفانه ناشی از ترک فعل مسئولین دستگاه های مختلف حاکمیتی است و در هرجایی که این ترک فعل ها رخ دهند شاهد آشفتگی و اختلال خواهیم بود البته در این حوزه قوانینی وجود دارد، - قانون گذاران کشور‌ها برای صیانت از حقوق فردی و جمعی مردم تدابیر گوناگونی در نظر می‌گیرند که برخی از این تدابیر در ارتباط با حوزه حقوق جزا و جرمشناسی است.

در این حوزه برای حفظ نظم عمومی و احترام به برخی از حقوق افراد جامعه مجازات‌هایی برای برخی از اعمال در نظر گرفته می‌شود که تعیین میزان و نوع مجازات به عناصر سه گانه قانونی، معنوی و مادی بستگی دارد.

قانونگذاران اکثر کشور‌ها ارتکاب جرم را در قالب انجام فعل یا ترک فعل تعریف کرده و برای هریک به تناسب مجازات‌هایی را مشخص نموده اند، اما از بین این دو موضوع جرم مبتنی بر ترک فعل از حساسیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» در سالیان اخیر با مصداق‌ها و نمونه‌های بارز معضلات و مشکلات ناشی از ترک فعل دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی مواجه شده ایم و آتش سوزی ساختمان پلاسکو و همچنین یک مجتمع درمانی در تهران از مثال‌های بارز و عیانی هستند که توجه به آنان موضوع نظارت بر افعال حاکمیتی نهاد‌های عمومی را به خوبی روشن می‌سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برگزاری چند دادگاه براساس «ترک فعل» برخی از مسئولان مهم است؟

چرا برگزاری چند دادگاه براساس «ترک فعل» برخی از مسئولان مهم است؟