مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 03:452020-07-13دانش

داربستی با غلظت متغیر اکسیژن برای غضروف-استخوان ساخته شد


محققان دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر داربستی با غلظت متغیر اکسیژن برای کاربرد در فصل مشترک غضروف-استخوان را طراحی و ساختند.

- به گزارش  گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ساجده خورشیدی، دانش آموخته دکترای دانشکده مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال و مجری طرح طراحی و ساخت داربست با غلظت متغیر اکسیژن برای کاربرد در فصل مشترک غضروف-استخوان با بیان اینکه غضروف و استخوان از منظر متابولیکی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: میزان اکسیژن یکی از مهم ترین پارامترهای متابولیکی متفاوت در غضروف و استخوان به شمار می رود اما تاکنون میزان اکسیژن به عنوان عامل تعیین کننده بر رفتار سلول های مستقر در ناحیه فصل مشترک غضروف-استخوان ارزیابی نشده است.

وی با اشاره به هدف از اجرای این پروژه گفت: هدف از اجرای این پروژه، تهیه داربست هیدروژل/ذره با تغییرات تدریجی عامل اکسیژن رسان در راستای ضخامت داربست است.

  وی تاکید کرد: نتیجه این تحقیق منجر به ایجاد داربستی با گرادیانی از میزان اکسیژن برای شبیه سازی ناحیه فصل مشترک غضروف-استخوان می شود که یک گام رو به جلو برای درمان آسیب های استئوکندرال در بیماری هایی مانند استئوارتریت محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داربستی با غلظت متغیر اکسیژن برای غضروف-استخوان ساخته شد

داربستی با غلظت متغیر اکسیژن برای غضروف-استخوان ساخته شد