مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 03:052020-07-12سياسي

زلزله فیروزکوه بر روی گسل های تهران تاثیری دارد؟


عضو پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله معتقد است، زلزله های فیروزکوه بر روی گسل های تهران تاثیری ندارد، اما اگر زلزله بزرگی رخ دهد، برج های بلندمرتبه پایتخت را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از مهر، مهدی زارع، زلزله شناس، نام و چهره شناخته شده‌ای بین رسانه‌ای‌ها و مردم کشورمان دارد.

از سال 1370 فعالیت خود را با پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله کشورمان آغاز کرده و اکنون نامش با زلزله گره خورده و هنوز هم وقتی زلزله‌ای در کشور می‌آید، تلفن همراهش بیشتر از هر مسئول دیگری به صدا در می‌آید و بارها پاسخگوی رسانه‌ها، مردم و افرادی است، که می‌خواهند بیشتر در مورد حادثه رخ داده بدانند.

با توجه به وقوع 18 زلزله در حوالی فیروزکوه در روز یکشنبه 22 تیرماه و نزدیکی آن به تهران با او هم صحبت شدیم و درباره حال و هوای این روزهای گسل‌های پایتخت از وی پرسیدیم.

* زلزله‌های یکشنبه فیروزکوه چقدر به گسل معروف مشاء مربوط است؟ زلزله امروز با گسل مشا ربطی نداشته و این زلزله‌ها حاصل تکان خوردن گسل فیروزکوه است.

البته گسل فیروزکوه با گسل مشا در 30 کیلومتری جنوب غرب شهر فیروزکوه هم تلاقی دارد و در واقع ادامه شرقی گسل مشا به گسل فیروزکوه می‌رسد، این منطقه محل تلاقی دو گسل فیروزکوه و مشا است و زلزله‌ها غا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله فیروزکوه بر روی گسل های تهران تاثیری دارد؟

زلزله فیروزکوه بر روی گسل های تهران تاثیری دارد؟