مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 01:552020-07-12سياسي

رسانه های نوین در جامعه رها شده اند


یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حوزه استفاده از رسانه ها داریم، نداشتن سیاستگذاری مناسب است، یعنی رسانه ها را به ویژه رسانه های نوین رادر جامعه رها کرده ایم.

- خبرگزاری فارس- گروه رسانه: رژیم مصرف یا فرهنگ مصرف رسانه موضوعی است که این روزها در فضای مجازی مطرح می شود، اما آنچیزی که باید به عنوان الگو در میان رده های سنی مختلف مطرح شود، جای بحث و بررسی است، یعنی تا کنون هنوز نتوانسته ایم به یک الگوی مشخص در رژیم مصرف رسانه برسیم.

تا کنون هر کاربری براساس سطح دانش و تحصیلاتش از رسانه ها به ویژه رسانه های نوین استفاده می کند، گاهی در این میان شاهد هستیم که این مصرف براساس نیازهای فردی صورت نمی گیرد و در این میان کاربر از سر کنجکاوی به هر سویی از فضای مجازی کشیده می شود و در نهایت شاهد این موضوع هستیم که او ساعت ها وقتش را در فضای مجازی گذرانده است، بدون آنکه بتواند نتیجه ای از جستجویش را دریافت کرده باشد.

در این میان مفهومی به نام سواد رسانه ای مطرح می شود که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه رسانه می تواند در مصرف درست رسانه تأثیرگذار باشد، سوادی که اغلب کاربران از آن بی نیاز هستند و یادگیری این نوع سواد نیازمند مهارت هایی است که هر کاربری باید پیش از ورود به فضای مجازی آن را آموزش ببیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه های نوین در جامعه رها شده اند

رسانه های نوین در جامعه رها شده اند