مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 23:502020-07-12فرهنگي

«سفری از گذر گِل تا دل»/مبنای زیبایی شناسی هنرها یکی است


حسام الدین سراج می گوید در کتاب «سفری از گذر گل تا دل» زیبایی شناسی تطبیقی هنرها و به ویژه معماری و موسیقی مد نظر است و ما بر آنیم که بگوییم مبنای زیبایی در هنرها یکی است.

- حسام الدین سراج می گوید در کتاب سفری از گذر گل تا دل زیبایی شناسی تطبیقی هنرها و به ویژه معماری و موسیقی مد نظر است و ما بر آنیم که بگوییم مبنای زیبایی در هنرها یکی است.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ، لعیا درفشه: حسام الدین سراج را مردم ما بیشتر به عنوان یکی از چهره های شاخص حوزه موسیقی و آواز می شناسند و شاید کمتر کسی بداند که او علاوه بر فعالیت حرفه ای در حوزه موسیقی، دغدغه ای جدی در کار پژوهش های هنری دارد.

هنرمندان کشور ما اغلب به رسم مالوف به دلیل دلمشغولی هایی که در حوزه اجرا و کارهای عملی دارند شاید کمتر التفاتی به مطالعات آکادمیک داشته باشند اما سراج در این میان جزو استثنائاتی است که همزمان با فعالیت جدی در حوزه موسیقی و آواز، به تحصیل در رشته پژوهش هنر تا مقطع دکترا پرداخته است.

به باور برخی صاحب نظران، وی در پایان نامه دکتری خود با طرح ایده کشف رابطه میان معماری و موسیقی، باب جدیدی را در حوزه پژوهش های هنری گشوده است؛ پژوهشی که در قالب کتابی به نام از گذر گِل تا دل از سوی انتشارات نیستان در کارنامه هنری او ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سفری از گذر گِل تا دل»/مبنای زیبایی شناسی هنرها یکی است

«سفری از گذر گِل تا دل»/مبنای زیبایی شناسی هنرها یکی است