مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 19:352020-07-12اقتصادي

آیا دورکاری باعث افزایش آلایندگی می شود؟


تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی (IEA) می گویند دورکاری از خانه که در پی شیوع ویروس کرونا متداول شده، ممکن است آن طور که همه تصور می کنند برای محیط زیست خوب نباشد.

- تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی (IEA) می گویند دورکاری از خانه که در پی شیوع ویروس کرونا متداول شده، ممکن است آن طور که همه تصور می کنند برای محیط زیست خوب نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر مبنای مطالعاتی که درباره مدل مصرف انرژی توسط تحلیلگران آژانس بین المللی انرژی انجام شده است، اگرچه کار در خانه باعث کاهش آلایندگیهای مربوط به رفت و آمد می شود اما در واقع باعث انتشار آلایندگیهای بیشتری نسبت به کار در اداره می شود، زیرا مصرف انرژی مسکونی افزایش پیدا می کند.

نویسندگان این گزارش به بررسی بازار کار و ترندهای رفت و آمد شهری در سراسر جهان پرداخته اند و بر مبنای این آمار، پیش بینی کرده اند اگر هر کسی که بتواند از خانه به دورکاری بپردازد، در هفته یک روز دورکار باشد، تقاضا برای نفت از سوی بخش حمل و نقل یک درصد و انتشار دی اکسید کربن 24 میلیون تن در سال کاهش پیدا می کند.

این میزان تنها برای یک روز دورکاری است و اگر دورکاری پنج روز در هفته حساب شود، میزان کاهش آلایندگی مذکور هم به همین نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دورکاری باعث افزایش آلایندگی می شود؟

آیا دورکاری باعث افزایش آلایندگی می شود؟