مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 15:102020-07-12پزشكي

کرونا از مادر به جنین منتقل می شود


دانشمندان ایتالیایی در تحقیقات اخیر دریافتند که انتقال بیماری کرونا از مادر به جنین ممکن است و مادران باردار می توانند داخل رحم کرونا را به فرزندان منتقل کنند.

- ، انتقال بیماری کرونا در دوران بارداری یکی از موضوعات داغی بود که از زمان شیوع این ویروس مرگبار دستگاه تنفسی جنجال زیادی به همراه داشته است.

در همین رابطه، تحقیقاتی در مقیاس کوچک که توسط دانشمندان ایتالیایی انجام شده، نشان می دهد که مادران باردار می توانند جنین یا جنین های خود را به کووید 19 آلوده کنند.

برای تحقیقات اخیر، دانشمندان نمونه های مختلفی از 31 زن باردار ساکن ایتالیا که در سه ماهه سوم حاملگی خود بودند، تهیه کردند.

این نمونه ها شامل مایع واژنی، خون داخل بند ناف، مایع کیسه رحم، شیر مادران و همچنین مایع مربوط به پرده داخل رحم می شد و نمونه ها هم در ماه های مارس و آوریل گذشته، از طریق سه بیمارستان مختلف جمع آوری و آنالیز شده بودند.

بررسی ها نشان داد که انتقال بیماری کرونا در دوران بارداری امکان پذیر بوده چرا که در یک نمونه مایع واژنی، یک نمونه شیر مادر، یک نمونه مایع پرده رحم و همچنین نه نمونه خون بند ناف نشانه هایی از ذرات ویروس کرونا و همچنین آنتی بادی ترشح شده توسط سیستم ایمنی بدن مادران پیدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا از مادر به جنین منتقل می شود

کرونا از مادر به جنین منتقل می شود