مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 11:202020-07-12دانش

دانشمندان منبع کربن کیهانی را یافتند


اخترشناسان موفق به کشف منبع کربن کیهانی شده‌اند که یکی از اصلی‌ترین آجرهای ساختمان حیات در جهان است و به نظر می‌رسد کوتوله‌های سفید مسئول تشکیل کربن در جهان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ستارگان، نظیر خورشید خودمان، نه تنها در طول زندگی خود محیطی حیاتی را برای ایجاد زندگی فراهم می‌کنند، بلکه اکنون معلوم شده است که آنها همچنین پایه‌های اصلی ساخت و ساز حیات را با مرگشان فراهم می‌کنند.

تقریباً 90 درصد از همه ستاره‌ها زندگی خود را به عنوان کوتوله‌های سفید پایان می‌دهند و بقیه هم به شکل ابرنواخترها منفجر می‌شوند.

خاکسترهای این ستاره‌ها در هنگام فروپاشی از طریق بادهای ستاره‌ای غنی شده با عناصر شیمیایی از جمله کربن -عنصری که برای پیدایش حیات در کهکشان راه شیری و سایر کهکشان‌ها بسیار مهم است- به فضای اطراف پخش می‌شود.

مدت‌ها است که دانشمندان می‌دانند که هر اتم کربن موجود در جهان توسط ستارگان و از طریق همجوشی سه هسته هلیوم ایجاد شده است، اما آنچه آنها تاکنون از آن مطمئن نبودند این بود که این کربن از کوتوله های سفید ناشی می‌شود یا این ابرنواخترها هستند که کربن را ایجاد می‌کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان منبع کربن کیهانی را یافتند

دانشمندان منبع کربن کیهانی را یافتند