مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 07:352020-07-12اقتصادي

تقویت ترانزیت می تواند درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهد


سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از بررسی موانع و الزامات رشد ترانزیت از مسیر ایران در نشست تخصصی صادرات خدمات ترانزیت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سهراب سلیمی گفت: این نشست به منظور احصای مشکلات و با هدف رفع برخی از موانع پیش روی صادرکنندگان خدمات ترانزیت و فعالان حوزه حمل و نقل بین المللی برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت و نقش ترانزیت در تجارت بین المللی و اقتصاد کشور، افزود: یکی از راه های افزایش صادرات غیرنفتی و کسب درآمدهای ارزی توسعه و تجاری سازی خدمات ترانزیت است که تحقق این امر در گرو حمایت و اصلاح قوانین دست و پاگیر خواهد بود.

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات گفت: در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی و فعالان حوزه ترانزیت با طرح مسائلی از قبیل ممنوعیت ترانزیت فرآورده های نفتی از ایران، مشکلات ناوگان فرسوده در حوزه حمل و نقل بین المللی، عوارض عبور کالاهای ترانزیتی، خواستار اصلاح قوانین و تدوین راهکاری مناسب جهت توسعه ترانزیت از کشور شدند.

همچنین حاضرین در جلسه بر موضوعاتی نظیر هم افزایی بین سازمان های متولی در امر ترانزیت و مشارکت بخش خصوصی در نوسازی ناوگان حمل و نقل بین المللی نیز تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت ترانزیت می تواند درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهد

تقویت ترانزیت می تواند درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهد