مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-12بين الملل

قرارداد نظامی با سوریه آینده بهتر را ترسیم می کند/ آمریکا در وهم و خیال است


قائم مقام اسبق وزارت خارجه با اشاره به قرارداد نظامی ایران و سوریه گفت:دیدگاه های مشترک ایران و سوریه باید در شکل یک پروتکل باشد و می توانیم با این قرارداد آینده را بهتر ترسیم کنیم.

- علیرضا شیخ عطار، قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره قرار داد نظامی میان ایران و سوریه که در سفر اخیر سردار باقری به این کشور به امضا رسید، گفت: اوهام و خیالات آمریکا و کشورهای منطقه ناظر به روابط ایران و سوریه با واقعیت های تاریخی در تضاد است، بنابراین توهمات و تلاش های آنها در این حوزه راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: بر خلاف برخی تصورات روابط ما با سوریه محدود به سال های اخیر و ماجرای داعش نبوده، بلکه از پیش از انقلاب نیروهای انقلابی ما و دولت این کشور روابط نزدیک داشتند.

بسیاری از انقلابیون ما به دلیل تعقیب های رژیم پهلوی در سوریه به سر می بردند.

سفیر اسبق ایران در آلمان گفت: همچنین نگرش های نیروهای انقلابی ما از شهید چمران تا بسیاری دیگر از رزمندگان مورد تأیید و حمایت مرحوم حافظ اسد بود.

شیخ عطار تاکید کرد: در جریان جنگ ایران و عراق هم تنها کشور عربی که به جد در کنار ما ایستاد و نفت رژیم بعث عراق را قطع کرد و همچنین در اجلاس های مختلف اتحادیه عرب در کنار ما قرار گرفت، سوریه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد نظامی با سوریه آینده بهتر را ترسیم می کند/ آمریکا در وهم و خیال است

قرارداد نظامی با سوریه آینده بهتر را ترسیم می کند/ آمریکا در وهم و خیال است