مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:502020-07-12بين الملل

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه


مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل، با اشاره به قرارداد امنیتی و نظامی منعقد شده بین ایران و سوریه گفت: این قرارداد می تواند کمک شایانی به سوریه جهت مقابله با حملات هوایی رژیم صهیونیستی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، سید امیر موسوی، با بیان این که این قرارداد باید زودتر از این امضاء می شد ، اظهار کرد: به نظر می رسد قرارداد نظامی منعقد شده بین ایران و سوریه در جریان سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دمشق، قرار دادی مهم و موثر در تحولات آتی منطقه خاورمیانه است، گرچه هنوز قسمت های اعظمی از آن منتشر نشده و محرمانه است.

وی با بیان این که از صحبت های وزیر دفاع سوریه و بشار اسد رییس جمهور سوریه ،مشخص است که این قرارداد، قراردادی استراتژیک و همه جانبه از بعد نظامی است ، گفت: طبق برخی از اخبار گفته می شود، احتمالا بر اساس این قرارداد علاوه بر سیستم ها وتسلیحات پیشرفته، سامانه هایی از سوی ایران در اختیار سوریه قرار داده می شود.

موسوی ادامه داد: اگر این سامانه ها در سوریه مستقر شوند ،این موضوع می تواند باعث تغییرات گسترده ای در معادلات منطقه ای شود و از این طریق ، امکانات استراتژیکی از نظر نظامی در اختیار سوریه قرار داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه