مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 04:552020-07-12بين الملل

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه


مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل، با اشاره به قرارداد امنیتی و نظامی منعقد شده بین ایران و سوریه گفت: این قرارداد می تواند کمک شایانی به سوریه جهت مقابله با حملات هوایی رژیم صهیونیستی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، سید امیر موسوی، در مصاحبه با ایسنا، با بیان این‌که «این قرارداد باید زودتر از این امضاء می‌شد»، اظهار کرد: به نظر می رسد قرارداد نظامی منعقد شده بین ایران و سوریه در جریان سفر رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دمشق، قرار دادی مهم و موثر در تحولات آتی منطقه خاورمیانه است، گرچه هنوز قسمت‌های اعظمی از آن منتشر نشده و محرمانه است.

وی با بیان این‌که «از صحبت‌های وزیر دفاع سوریه و بشار اسد رییس جمهور سوریه ،مشخص است که این قرارداد، قراردادی استراتژیک و همه‌جانبه از بعد نظامی است» ، گفت: طبق برخی از اخبار گفته می‌شود، احتمالا بر اساس این قرارداد علاوه بر سیستم‌ها وتسلیحات پیشرفته، سامانه‌هایی از سوی ایران در اختیار سوریه قرار داده می‌شود.

موسوی ادامه داد: اگر این سامانه‌ها در سوریه مستقر شوند ،این موضوع می‌تواند باعث تغییرات گسترده‌ای در معادلات منطقه‌ای شود و از این طریق ، امکانات استراتژیکی از نظر نظامی در اختیار سوریه قرار داده می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه

ابعاد مهم قرارداد نظامی ایران و سوریه