مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 15:102020-07-11اجتماعي

کشف یک وقفنامه سنگی در همدان/راز یک موقوفه آشکار شد


مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه همدان از کشف یک وقفنامه سنگی در همدان خبر داد و گفت: این کتیبه که بر یک تکه سنگ مرمر حکاکی شده راز موقوفه مسجد پیغمبر(ع) همدان را آشکار کرده است.

- همدان- مدیرکل امور اوقاف و امور خیریه همدان از کشف یک وقفنامه سنگی در همدان خبر داد و گفت: این کتیبه که بر یک تکه سنگ مرمر حکاکی شده راز موقوفه مسجد پیغمبر(ع) همدان را آشکار کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کشف و بازخوانی وقف نامه سنگی مسجد پیغمبر یکی از حقایق موقوفات همدان را آشکار کرد؛ این وقف نامه 3 خطی علی رغم کوتاه بودن، حقیقت مهمی را برملا می کند و آن این است که یک مغازه در کنار مسجد بوده که حالا نیست.

مسجد پیغمبر که نامش را از یکی از انبیای الهی به نام حضرت حجی (ع) گرفته یکی از کهن ترین مسجدهای همدان است؛ حضرت حجی (ع) در حدود 3 هزار سال پیش در همدان می زیسته و بر اساس منابع در بازار همدان دفن شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در همین خصوص با بیان اینکه کشف وقف نامه سنگی این مسجد موجب کشف سند دیگری شد که بر اساس آن واقف مغازه که یکی از نیکوکاران شهر بوده شناسایی شد، گفت: نام این واقف حاج محمدرحیم تاجر بوده است.

حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدینی با بیان اینکه این وقف نامه سنگی در سال 1302 هجری قمری بر یک تکه سنگ مرمریِ 4 ضلعی به ابعاد 17 در 20 سان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک وقفنامه سنگی در همدان/راز یک موقوفه آشکار شد

کشف یک وقفنامه سنگی در همدان/راز یک موقوفه آشکار شد