مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-11بين الملل

افغانستان خواستار دخالت منطقه در کاهش خشونت طالبان شد


سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: کابل، با بسیاری از کشورهای دخیل در روند صلح، در ارتباط است و از آن ها از جمله دولت قطر، خواسته تا گروه طالبان را برای کاهش خشونت متقاعد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گران هیواد ، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، تأکید کرد که ادامه و افزایش خشونت از سوی گروه طالبان، سبب نارضایتی جامعه جهانی از این گروه شده است.

هیواد، امروز شنبه (21 تیر)، در یک نشست خبری گفت که هفته گذشته، سه نشست مهم برای اجماع منطقه ای و جهانی در راستای برقراری صلح و ثبات دائمی در افغانستان برگزار شده بود.

به گفته او، نمایندگان کشورهای منطقه و جامعه جهانی، نسبت به ادامه و افزایش خشونت از سوی گروه طالبان، ناراضی هستند و از موضع دولت افغانستان درباره صلح، حمایت می کنند.

هیواد، افزود که دولت افغانستان، با بسیاری از کشورهای دخیل در روند صلح، در ارتباط است و از آن ها از جمله دولت قطر، خواسته تا گروه طالبان را متقاعد کند که اقدامات لازم، عملی و فوری را برای کاهش خشونت در دست گیرند.

وی تأکید کرد که کاهش خشونت از سوی گروه طالبان، بخشی از توافق نامه صلح قطر است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین تصریح کرد که کشورهای منطقه و جهان، از طالبان خواسته اند که با اجرای تعهدات خود، زمینه را برای آغاز مذاکرات بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان خواستار دخالت منطقه در کاهش خشونت طالبان شد

افغانستان خواستار دخالت منطقه در کاهش خشونت طالبان شد