مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 09:302020-07-11اقتصادي

توضیحات وزیر نفت درباره ابهام های پرونده گازی ایران و ترکمنستان


حکم داوری در پرونده گازی شرکت های ملی گاز ایران و ترکمن گاز، هیچ جریمه یا خسارتی را متوجه شرکت ملی گاز نکرده و تنها حکم پرداخت بدهی ایران به ترکمنستان صادر شده که نتیجه دور از انتظاری نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان نفتی یاران، درباره ابهام های مطرح در پرونده گازی ایران و ترکمنستان توضیح داد و با یادآوری این مطلب که طرف قرارداد، دولت جمهوری اسلامی ایران یا وزارت نفت نبوده است، گفت: این قرارداد تجاری بین شرکت های ملی گاز ایران و ترکمن گاز بوده که به دلیل چند بار قطع گاز از سوی ترکمنستان و اعلام ترکمن گاز مبنی بر پرداخت نشدن بدهی های شرکت ملی گاز ایران با اختلاف هایی همراه شد.

وی افزود: ما به دلیل تحریم امکان انتقال پول را نداشتیم؛ حتی شرکت ملی گاز ایران بهره ای که بر مبنای قرارداد به دلیل پرداخت نکردن بدهی تعلق می گیرد و به وام تبدیل می شود، را قبول داشت و حتی بخشی از این بدهی با شکل کالا و خدمات پرداخت شد، اما ترکمن گاز اصرار داشت پول را به صورت کامل دریافت کند و در این زمینه، انعطافی برای مذاکره نداشتند.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز بحث طرح موضوع در داوری را عنوان و اعلام کرد در صورتی که پرونده به داوری برود، قیمت گاز ترکمن گاز هم باید در داوری مطرح شود، زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزیر نفت درباره ابهام های پرونده گازی ایران و ترکمنستان

توضیحات وزیر نفت درباره ابهام های پرونده گازی ایران و ترکمنستان