مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 08:152020-07-11اقتصادي

اما و اگرهای کمبود کیت آزمایشگاهی


مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: موضوع کمبود کیت از درخواست های داوطلبانه برای انجام تست در بخش خصوصی نشأت می گیرد و ربطی به تست های رایگان PCR در مراکز داخلی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو  در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: مجوز داروی رمدسیویر در درمان کرونا داده نشده است و خرید و فروش آن تخلف محسوب می شود.

کیانوش جهانپور در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا ما با کمبود کیت و افزایش قیمت آن مواجه هستیم؟ گفت: یک تقاضای واقعی برای دریافت کیت وجود دارد که سازمان بهداشت با توجه به آن اقدام به تولید کیت می کند.

با توجه به آمار تا به امروز بیش از ده برابر اسفند ماه و پنج برابر فروردین و اردیبهشت ماه، تست روزانه در مراکز و نظام آزمایشگاهی کشور انجام می شود؛ اما مسئله کمبود کیت از درخواست های داوطلبانه برای انجام تست در بخش خصوصی نشأت می گیرد و ربطی به تست های رایگان PCR در مراکز داخلی ندارد.

وی در ادامه گفت: بخش دانشگاهی کشور کیت ها را از بازار نمی خرند بلکه کیت ها توسط هیأت امنای ارزی خریداری شده و در شبکه بهداشتی کشور توزیع می شود و تامین کیت های بخش خصوصی مسئله ای کاملا متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای کمبود کیت آزمایشگاهی

اما و اگرهای کمبود کیت آزمایشگاهی