مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:202020-07-11پزشكي

بیماری تب 3 روزه گاوی به انسان منتقل می شود؟


مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار کرد که، بیماری تب 3 روزه در گاو یک بیماری ویروسی نادر بوده که مشترک بین انسان و حیوان نیست و به راحتی به درمان پاسخ می دهد.

- ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران اظهار کرد که، بیماری تب 3 روزه در گاو یک بیماری ویروسی نادر بوده که مشترک بین انسان و حیوان نیست و به راحتی به درمان پاسخ می دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دامپزشکی مازندران، سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب 3 روزه گاوی وجود دارد و مناسب ترین راهکار برای به حداقل رساندن ضایعات و خسارات اقتصادی ناشی از بروز این بیماری، تشخیص سریع مبتلایان و درمان مناسب بیماری است.

وی تصریح کرد: با توجه به وارداتی بودن واکسن و اینکه این بیماری ویروسی به درمان به خوبی پاسخ می دهد توصیه می کنیم دامداران مازندرانی در صورت مشاهده علائمی همچون کاهش تولید شیر و وزن دام همراه با تب ناگهانی، لنگش، عدم تعادل در راه رفتن، بی اشتهایی، ریزش اشک، ترشحات بزاق و بینی، درد و خشکی مفاصل و سفتی شدید عضلات به کلینیک های دامپزشکی مراجعه تا پروتکل درمانی مناسب تجویز شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران سمپاشی اماکن دامی علیه حشرات را یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و خاطرنشان کرد، با توجه به فصل گرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب 3 روزه گاوی به انسان منتقل می شود؟

بیماری تب 3 روزه گاوی به انسان منتقل می شود؟