مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 07:052020-07-11پزشكي

هشدار: قندخون بالا برای مبتلایان به کرونا خطرناک است


نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید 19 که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، دست کم 2 برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد احتمال مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید 19 که سطح قند خون آنان بالاست و به دیابت مبتلا نیستند، 2 برابر بیشتر از افرادی با قند خون پایین است.

محققان پرونده بیماران مبتلایان به کروناویروس در ووهان بررسی کردند و دریافتند،کسانی که قند خون بالایی دارند با خطر بیشتری برای مرگ مواجه هستند.

مطالعات قبلی حاکی از ارتباط بین قند خون غیرطبیعی و خطر بیشتر مرگ در اثر ذات الریه، سکته مغزی، سکته قلبی، تروما و جراحی است.

به گفته تیم دانشگاه علم و فناوری Huazhong، بین دیابت و مرگ ناشی از Covid-19 ارتباط وجود دارد و این موضوع به اثبات رسیده، اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که اگر فرد مبتلا به دیابت نباشد و صرفا قند خون بالا داشته باشد نیز در خطر است.

محققان می گویند یافته های آنها نشان می دهد، حتی بدون تشخیص دیابت، قند خون بالا با خطر افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس ارتباط دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار: قندخون بالا برای مبتلایان به کرونا خطرناک است

هشدار: قندخون بالا برای مبتلایان به کرونا خطرناک است