مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:502020-07-11سياسي

عقاب آسمان ها، خدا نگهدار تو!


عملیات هایی مانند بیت المقدس بدون پشتیبانی هوایی امکان پذیر نبود، ممانعت از سقوط قطعی خوزستان در ماه های اولیه جنگ عمدتا به دلیل حملات گسترده نیروی هوایی به نیروی زرهی عراق بود که در مدیریت همه عملیات ها صدیق نقش عمده ای داشت.

- نام صدیق در تاریخ پرافتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی برای همیشه می درخشد؛ اگرچه در طول دوران حیاتش مورد بی مهری فراوان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود علیزاده طباطبایی، حقوق دان، در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق از تیزپروازان نیروی هوایی بود که از قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به صف مجاهدان انقلابی پیوست و در حمایت از نیروهای انقلابی قبل از پیروزی انقلاب با وجود حساسیت شدید ضد اطلاعات نسبت به خلبانان، از هیچ کوششی دریغ نکرد.

تا قبل از تهاجم ارتش بعث عراق به ایران، هوشنگ صدیق در مدیریت گردان های پروازی و مقابله با ناآرامی های داخل نیروی هوایی نقش عمده ای ایفا کرد و از افسرانی بود که محبوب دل پرسنل نیروی هوایی بود.

سرهنگ خلبان هوشنگ صدیق که از روز اول تهاجم رژیم بعث عراق به ایران، از خلبانان فعال و عملیاتی بود، صدها ساعت پرواز عملیاتی با هواپیمای فانتوم در درون و بیرون مرزهای کشور داشت و در عقب راندن نیروهای زرهی عراق از منطقه خوزستان به عنوان فرمانده گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقاب آسمان ها، خدا نگهدار تو!

عقاب آسمان ها، خدا نگهدار تو!