مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-11اجتماعي

مشاهده پلنگ ایرانی در خرانق اردکان


دوربین تله ای محیط زیست شهرستان اردکان یزد موفق به شکار ویدئویی از تردد یک پلنگ در کوه های زاغوی بخش خرانق از شهرستان شد.

- تصاویر یک پلنگ در حال گذر از منطقه کوهستانی روستای زاغو در بخش خرانق شهرستان اردکان به تازگی توسط دوربین تله ای محیط زیست اردکان مشاهده و ثبت شده است.

البته علاوه بر این گونه تاکنون موارد متعددی از حضور یوزپلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، گرگ، کفتار و انواع روباه ها در مناطق مختلفی از بخش خرانق به ویژه منطقه دره انجیر به ثبت رسیده و به تازگی نیز ردپای پلنگ در این منطقه رویت شده بود که با پیگیری های به عمل آمده، تصویر پلنگ ایرانی بر این موضوع صحه گذاشت و حضور قطعی این گونه ی چتر در منطقه زاغوی خرانق مستند شد.

گونه های راس هرم های غذایی موسوم به گونه های چتر، نقش اکولوژیکی مهمی را در حیات وحش بر عهده دارند و کــاهش فراوانــی و گســتره پراکنــدگی آن هــا بــه دلیــل فعالیت هــای توسعه ای انسان، باعث کاهش و تغییرات ساختاری تنوع زیستی و تاثیر بر عملکرد اکوسیستم می شود و به نوعی نابودی گوشتخواران بزرگ به عنوان گونه های چتر و محوری اکوسیسـتم هـا بدون تردید پیامـدهای نـاگواری را بـرای کـل اکوسیسـتم به همراه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده پلنگ ایرانی در خرانق اردکان

مشاهده پلنگ ایرانی در خرانق اردکان