مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:152020-07-11اقتصادي

روز جهانی جمعیت؛ نگاهی به فقر، نابرابری جنسیتی، بهداشت و...


هرساله جهان به سوی شلوغی بیشتر پیش می رود و افراد سعی دارند در شهرهای بزرگ زندگی کنند و مناطق حومه شهرها، در حال از بین رفتن هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی هرساله جهان به سوی شلوغی بیشتر پیش می رود و افراد سعی دارند در شهرهای بزرگ زندگی کنند و مناطق حومه شهرها، در حال از بین رفتن هستند.

روز جهانی جمعیت، هرساله در 11 جولای (21 تیرماه) برگزار می شود و علت برگزاری آن، افزایش آگاهی درباره مسایل جهانی جمعیت و اهمیت بهداشت باروری است.

هر ساله روز جهانی جمعیت به ما یادآوری می کند که نرخ کنونی رشد جمعیت، ناپایدار و موضوعات اجتماعی و راهبردی کنونی برای پاسخگویی به تقاضای جمعیت فعلی است و اگر اقدامی انجام نشود، مشکلاتی به دنبال خواهد داشت.

برای اولین بار، این روز در سال 1989 جشن گرفته شد و هدف از برگزاری مراسم این روز، افزایش آگاهی درباره موضوعات مختلف جمعیتی ازجمله اهمیت حقوق بشر، بهداشت مادران، فقر، نابرابری جنسیتی و برنامه ریزی خانواده است.

به منظور درک برگزاری روز جهانی جمعیت بسیار مهم است، از مشکلاتی که با رشد بی رویه جمعیت رخ می دهد، اطلاع داشته باشید.

مهمترین دلایل برای افزایش جمعیت، افزایش نرخ زادوولد است، البته گاهی مواردی همچون کمبود منابع، افزایش مهاجرت و کاهش مرگ ومیر نیز می تواند عاملی برای افزایش جمعیت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز جهانی جمعیت؛ نگاهی به فقر، نابرابری جنسیتی، بهداشت و...

روز جهانی جمعیت؛ نگاهی به فقر، نابرابری جنسیتی، بهداشت و...