مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-11سياسي

بازنگری در دستمزد 99 ؛ از وعده سازمان بازرسی تا تکذیب وزیر کار


اگرچه رییس سازمان بازرسی چندی پیش از وعده دولت برای بازنگری در دستمزد طی 6 ماه دوم سال خبر داده بود، اما وزیر کار با رد این موضوع گفت که پرونده دستمزد 99 بسته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، یکی از مهم ترین مسائل حوزه کارگری، تعیین دستمزد شامل پایه و سایر آیتم های مزدی از سوی شورای عالی کار است.

در این بین یکی از مغایرت های تعیین دستمزد سال 99 با سال های گذشته، زمان به اجماع رسیدن اعضای شورای عالی کار برای تعیین یک رقم نهایی بود.

به گونه ای که خلاف سال های گذشته که دستمزد در اسفند ماه تصویب می شد، دستمزد سال جاری به دلیل عدم توافق طرفین شورای عالی کار، در فروردین ماه امسال گفت شورای عالی کار طبق قانون مکلف است سالیانه نسبت به افزایش آیتم های مختلف مزدی تصمیم بگیرد که این کار در سال 99 انجام شد.

بر اساس قانون مکلف به انجام این کار (تصویب حداقل دستمزد) بودیم.

هر سال در پایان سال جلسات دستمزد را برگزار می کنیم امسال متأسفانه این روند طولانی شد و در سال 99 دستمزد تصویب شد و همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

پی گیری های دوباره خبرنگار مهر در مورد ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص بی جواب ماند، اما با توجه به ابهامات موجود، لازم است هم وزارت کار و هم سازمان بازرسی کل کشور در این مورد شفاف سازی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در دستمزد 99 ؛ از وعده سازمان بازرسی تا تکذیب وزیر کار

بازنگری در دستمزد 99 ؛ از وعده سازمان بازرسی تا تکذیب وزیر کار