مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-11پزشكي

ماسک ها تا چه حد می توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟


محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند:« یافته های علمی حاکی از اثربخش بودن پوشیدن صحیح ماسک در برابر همه گیری ویروس کرونا است اما اطلاعات موثق و شواهدی در زمینه کمی سازی میزان انتقال ویروس کرونا در صورت استفاده .

- محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند: یافته های علمی حاکی از اثربخش بودن پوشیدن صحیح ماسک در برابر همه گیری ویروس کرونا است اما اطلاعات موثق و شواهدی در زمینه کمی سازی میزان انتقال ویروس کرونا در صورت استفاده یا عدم استفاده از ماسک وجود ندارد و تاکنون هیچ کدام از سازمان های معتبر بهداشتی از چنین ادعاهایی حمایت نکرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده اند که در صورت استفاده از ماسک، میزان انتقال ویروس کرونا چه قدر خواهد بود؟ آن ها می گویند: نتایج یک مطالعه در هنگ کنگ نشان داد که میزان انتقال ویروس کرونای جدی از طریق قطرات تنفسی و یا ذرات هوابرد در هنگام استفاده از ماسک های پزشکی 75 درصد کاهش می یابد.

نتایج مطالعه دیگر نشان می دهد که در صورت استفاده صحیح از ماسک های پزشکی تا 100 درصد امکان انتشار ویروس از ناحیه تنفسی افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک ها تا چه حد می توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟

ماسک ها تا چه حد می توانند از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند؟