مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 05:002020-07-11اجتماعي

یوزپلنگ آسیایی بعد 40 سال به صیدوا برمی گردد؟


رییس محیط زیست شهرستان مهدیشهر از برنامه ریزی این نهاد برای بازگشت یوزپلنگ آسیایی به پارک ملی صیدوا در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس محیط زیست شهرستان مهدیشهر از برنامه ریزی این نهاد برای بازگشت یوزپلنگ آسیایی به پارک ملی صیدوا در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

فرامرز اسفندیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه در گذشته از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی بوده و از همین رو برنامه ای برای احیاء این زیستگاه در دستور کار داریم تا یوزپلنگ ایرانی را به این زیستگاه برگردانیم.

وی با بیان اینکه این زیستگاه شرایط مساعدی برای بازگشت یوزپلنگ آسیایی دارد افزود: در این زیستگاه طعمه یوزپلنگ به وفور وجود دارد .

رییس محیط زیست شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه تا همین سه -چهار دهه پیش از این، صیدوا از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی بوده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما برای احیاء این زیستگاه و بازگشت یوزپلنگ آسیایی، طرح احیاء آهو در این زیستگاه به عنوان یکی از طعمه های یوزپلنگ آسیایی است.

وی با اشاره به مساعد بودن این زیستگاه برای زیست یوزپلنگ آسیایی خاطرنشان کرد: البته گاه گاه گزارش های مردمی در خصوص مشاهده یوزپلنگ در حوالی این زیستگاه و خصوصا در مناطق جنوب سمنان داشتیم اما هنوز با قاطعیت نمی توان وجود یوزپلنگ را در این منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوزپلنگ آسیایی بعد 40 سال به صیدوا برمی گردد؟

یوزپلنگ آسیایی بعد 40 سال به صیدوا برمی گردد؟