مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 04:202020-07-11سياسي

واکنش شورای نگهبان به گزارشی درمورد بودجه شورای نگهبان


شورای نگهبان در واکنش به گزارشی نوشت: متأسفانه برخی رسانه ها به صورت هدفمند، همواره بودجه یک سری نهادهای حاکمیتی و مذهبی را نشانه گرفته و مورد هجمه قرار می دهند و در گزارش «ولخرجی های پارلمان» نیز که شامل موضوعاتی نخ نما و مندرس است که از دوران مجلس ششم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، شورای نگهبان در واکنشی به گزارش سایت قطره و به نقل ازولخرجی های پارلمان که در روز دوشنبه 16 تیر 1399 به چاپ رسیده، جوابیه ای را برای روزنامه شرق ارسال کرده که به شرح زیر است: 1- بودجه سالانه کل کشور پس از پیشنهاد نهادها و دستگاه ها توسط سازمان برنامه و بودجه بررسی و تدوین شده و به تصویب هیئت دولت می رسد و در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و در کمیسیون های تخصصی و در نهایت کمیسیون تلفیق به بررسی کلیات و تبصره های لایحه بودجه می پردازند.

لازم به توضیح است که بودجه مصوب شورا برابر بودجه پیشنهادی است که با رعایت محدودیت های منابع مالی دولت تهیه و پیشنهاد شده و پس از تصویب، توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و همچنین هرساله نهاد شورای نگهبان مبادرت به مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه می کند.

البته بودجه بنابر علل متعدد به طور کامل تخصیص نمی یابد و بودجه محقق شده حداقل بیش از 20 تا 30 درصد کمتر از بودجه مصوب و ابلاغی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شورای نگهبان به گزارشی درمورد بودجه شورای نگهبان

واکنش شورای نگهبان به گزارشی درمورد بودجه شورای نگهبان