مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 04:152020-07-11اقتصادي

پایان مبارزه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از پایان مبارزه بی امان 9 ماهه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان خبرداد.

- غلامحسین تیموری  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با تلاش جهادگران و همراهی بهره برداران قریب به 270 روز  مبارزه سخت وشبانه روزی با آفت بین المللی و خطرناک ملخ صحرایی مهاجر به پایان رسیده و خوشبختانه خسارت قابل ملاحظه ای به کشاورزی سیستان وبلوچستان وارد نشد.

وی افزود :علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها ظرف مدت 9 ماه در 15 شهرستان مرکز و جنوبی استان بطور مستمر مبارزه شیمیایی ادامه داشته وبا موفقیت این مرحله از مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را نیزبه پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: بیش از 150 اکیپ از آبانماه سال گذشته تاکنون  کار دیده بانی درسطحی بالغ بر 4میلیون و 500 هزار هکتار و مبارزه شیمیایی در سطح 181 هزار و 800 هکتار را با مشارکت فعال کشاورزان و بهره برداران انجام داده تا  آسیب قابل توجهی به مزارع و باغات وارد نشود.

تیموری اذعان داشت: 97 درصد از کل میزان مبارزه با این آفت طی بهار 99بوده وبیشتر ین سطح مبارزه نیز در شهرستان های نیکشهر،بمپور و ایرانشهر انجام شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس گزارش های فائو نسل های بعدی این آفت پس از تابستانگذرانی در مناطقی از هند و پاکستان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مبارزه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

پایان مبارزه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان