مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 19:002020-07-10اقتصادي

فشار اقتصادی فعلی نتیجه بی توجهی به تولید داخل است/رانت، معلول اقتصاد دولتی


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به معضلات دولتی بودن اقتصاد، ایجاد رانت های اقتصادی، افزایش فساد اداری و ناعادلانه شدن توزیع درآمد، گفت: فشار اقتصادی بر پیکره جامعه نتیجه اهتمام ناکافی مسؤولان در توجه به ظرفیت داخل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولتی بودن اقتصاد مشکلات فراوانی در پی داشته است، از نتایج مستقیم آن می توان به پایین بودن میزان رشد اقتصادی، کاهش بهره وری عوامل تولید، طولانی شدن زمان سرمایه گذاری ها، افزایش فساد اداری، ناعادلانه شدن توزیع درآمد، ایجاد رانت های اقتصادی و غیره اشاره کرد ، تجربه کشورهایی که موفق به کوچک سازی بخش تشکیلاتی دولت های خود شده اند، نشان می دهد که این کشورها به نتایج بسیار ارزنده ای از نظر اجرای باکیفیت کارهای کلان خود دست یافته اند، به نظر می رسد نقش پررنگ دولت نیز در اداره کارها باید کاهش یابد و به جای آن روند نظارت بر کارها و هدایت امور توسط دولت بسیار تقویت شود.

این مواردی است که ابراهیم احمدی، کارشناس اقتصاد مقاومتی،  بر آن تأکید دارد.

متن کامل این گفت و گو را  در ادامه می خوانید.

فارس: به نظر شما مهمترین عوامل محقق نشدن کامل سیاستهای اصل 44 و مردمی شدن اقتصاد چیست؟ احمدی: بیش از 12 سال از تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه اقتصادی و تغییر راهبرد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار اقتصادی فعلی نتیجه بی توجهی به تولید داخل است/رانت، معلول اقتصاد دولتی

فشار اقتصادی فعلی نتیجه بی توجهی به تولید داخل است/رانت، معلول اقتصاد دولتی