مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 20:352020-07-09فناوري

تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی کمک می کند


محققان به تازگی یک تی شرت پنبه ای توسعه داده اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می تواند به تشخیص راحت تر یائسگی کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، محققان چینی به تازگی یک تی شرت توسعه داده اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می تواند به تشخیص راحت تر یائسگی کمک کند.

این تی شرت پنبه ای با تکنولوژی بالا و پر از سنسور برای اندازه گیری تغییرات دما و شناسایی تعریق ناشی از گرگرفتگی، توسعه داده شده است.

سنسورها که نزدیک پوست قرار دارند، هر 30 ثانیه یکبار شرایط بدنی را  بررسی می کنند؛ نتایج از طریق یک سیم نازک به یک کنترلر رایانه ای ریز منتقل و سپس از طریق بلوتوث به رایانه پزشک منتقل می شود.

یائسگی یا منوپوز یکی از دوره های طبیعی زندگی اغلب زنان است که در آن قاعدگی برای همیشه متوقف می گردد و آنان دیگر قادر به بچه دار شدن نخواهند بود.

یائسگی معمولاً در حدود سن 49 تا 52 سالگی آغاز می شود.

  دانشمندان امیدوارند که این توسعه، روند یائسگی را با چالش کمتر مواجه کند؛ در حال حاضر ممکن است تشخیص یائسگی چند سال به طول بی انجامد؛ افسردگی، نوسانات خلقی، خستگی، سردرد و مشکلات وزن ممکن است از علائم شروع این دوره باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی کمک می کند

تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی کمک می کند