مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 20:302020-07-09سياسي

ذکر احوال قدیمی ترین خادم آستان مطهر رضوی


«حاج محمدحسین مسئله گوی دُرّی»؛ قدیمی ترین و با سابقه ترین خادم حرم مطهر رضوی که در روزهای اخیر پس از حدود 80 سال خدمت در بارگاه منور رضوی، دار فانی را وداع گفت، - ایسنا/خراسان رضوی حاج محمدحسین مسئله گوی دُرّی ؛ قدیمی ترین و با سابقه ترین خادم حرم مطهر رضوی که در روزهای اخیر پس از حدود 80 سال خدمت در بارگاه منور رضوی، دار فانی را وداع گفت، بخشی از هویت فرهنگی شهر مشهد و نیز حرم مطهر و مجموعه آستان قدس را در دوران حیات خود رقم زده است.

رضا سلیمان نوری؛ خراسان پژوه و ایران شناس در گفت وگو با ایسنا درباره شخصیت این خادم باسابقه حرم رضوی اظهار کرد: حاج محمدحسین مسئله گو متولد سال 1302 در مشهد است.

می توان گفت به نوعی ایشان در دوره ای جزء تولیت ها و مدیران مسجد ملاهاشم مشهد بوده اند.

این مسجد که نزدیک ترین مسجد به حرم از بالاخیابان مشهد محسوب می شود، در دوران قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از پایگاه های اصلی روحانیون با طیف های مختلف فکری در مشهد بوده و هم مورد قبول روحانیونی است که امام(ره) را به عنوان مرجع تقلید قبول داشتند و هم آنان که آیت الله خویی و.

مرجع تقلیدشان بود.

وی افزود: به طور کلی طیف های مختلف مذهبی که در مبارزات شرکت داشتند، در این مسجد رفت وآمد داشته و به نوعی می توان گفت مرحوم مسئله گو رابط تمام این طی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذکر احوال قدیمی ترین خادم آستان مطهر رضوی

ذکر احوال قدیمی ترین خادم آستان مطهر رضوی