مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 19:552020-07-09بين الملل

طرح ترامپ برای حل بحران قطر و کاهش پروازها از آسمان ایران ناکام ماند


یک رسانه آمریکایی گزارش داده امارات طرح ارائه شده از سوی دولت آمریکا برای حل بحران در روابط قطر با کشورهای عربی را ناکام گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه آمریکایی فاکس نیوز خبر داد که امارات توافقی با میانجیگری آمریکا میان عربستان و قطر را لحظاتی قبل از نهایی شدن برهم زد.

این شبکه آورده است که توافق میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که امارات آن را به هم زد به خطوط هوایی قطر اجازه می داد از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کند و این یک هدف مهم در کمپین فشار حداکثری ، رییس جمهوری آمریکا شخصا رهبران عربستان را برای توقف محدودیت های هوایی اعمال شده بر قطر تحت فشار گذاشت.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  13 شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را از برای از سرگیری این روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است چیزی که کویت  و عمان هم برای پیشبرد آن از طریق میانجی گری دراین قضیه تلاش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ترامپ برای حل بحران قطر و کاهش پروازها از آسمان ایران ناکام ماند

طرح ترامپ برای حل بحران قطر و کاهش پروازها از آسمان ایران ناکام ماند