مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 09:402020-07-09سياسي

صدور رأی شاهکارِ قضایی برای دومین بیمارستان تاریخی کشور


مدیر اداره حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از صدور رأی قضایی به نفع بیمارستان مسیح مرادیان این استان به عنوان دومین بیمارستان تاریخی کشور خبر می دهد و می گوید: - مدیر اداره حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از صدور رأی قضایی به نفع بیمارستان مسیح مرادیان این استان به عنوان دومین بیمارستان تاریخی کشور خبر می دهد و می گوید: بر این اساس حفاظت و ثبت ملی مجدد این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،بیمارستان تاریخی مسیح مرادیان یک بیمارستان قدیمی و شاید جزو یکی از نخستین بیمارستان ها در ایران و در غرب کشور بود که سه شنبه 27 اسفند سال گذشته و همزمان با شبِ چهارشنبه سوری بخش هایی از آن به صورت عمدی در آتش سوخت،بنایی تاریخی که مالک آن حدود پنج سال قبل با شکایت به دیوان عدالت اداری، حکمِ خروج از ثبتِ اش صادر شد.

بعد از این اقدام،مالک بنا به شدت دنبال تغییر کاربری بنا و تخریب آن برای ساخت مجتمعی تجاری بود، هرچند بارها مدیرکل میراث فرهنگی استان به مالک درباره نگهداری از این بنا اخطار داده بود.

چون این بنا به واسطه ی واجد ارزش تاریخی بودن از نظر میراث فرهنگی و پایه گذاری کردن آن توسط یکی از خیرین گذشته کرمانشاه مسیح مرادیان که به نوعی دراین شهر یک نماد بود، همچنان ارزشمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور رأی شاهکارِ قضایی برای دومین بیمارستان تاریخی کشور

صدور رأی شاهکارِ قضایی برای دومین بیمارستان تاریخی کشور