مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 08:252020-07-09فناوري

اَپ هایی که از اپلی ها جاسوسی می کنند


برخی از این اپ ها با هر کلیک کاربر اطلاعات را کپی می کنند و برخی هم به محض بازشدن اپلیکیشن، کلیپ بورد مورد بررسی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، درسال های اخیر موضوع امنیت سایبری در صنعت فناوری به یک اولویت تبدیل شده است به همین دلیل هم حتی جزیی ترین رفتار در زمینه امنیت و به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران که مشکوک تلقی شود می تواند رسوایی بزرگی برای غول های فناوری به دنبال داشته باشد.

حالا این اتفاق برای بسیاری از شبکه های اجتماعی ازجمله تیک تاک(TikTok)، لینکدین(LinkedIn)و ردیت(Reddit)افتاده و متهم به جاسوسی از کاربرانios شده اند.

یک جاسوسی پرحاشیه اما ماجرای این جاسوسی چیست؟ اپل به طور کلی تلاش دارد تا در سیستم عامل خود به توسعه دهنده های اپ ها، کمک کند تا در طراحی هایشان راحت تر با کاربرانشان ارتباط بگیرند اما در تازه ترین به روزرسانی نسخه بتا ios14 این کمپانی، یک مشکل امنیتی بزرگ لو رفت و پای بسیاری از اپلیکیشن های محبوب و پرطرفدار جهان را به یک بازی سایبری باز کرد.

پس از آپدیت ios14، به محض اینکه اپلیکیشن ها به کلیپ بورد کاربر دسترسی پیدا کنند یک پیام هشداری برای کاربر ارسال می شود که نشان از کپی شدن اطلاعات آنها دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اَپ هایی که از اپلی ها جاسوسی می کنند

اَپ هایی که از اپلی ها جاسوسی می کنند