مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 06:352020-07-09اجتماعي

سوغاتی به شیرینی آبنبات در شهر بجنورد


یکی از مهم ترین جاذبه های هر استان، سوغات و ویژگی های فرهنگی آن است که هر شهر و استانی با آن شناخته می شود، دانش تولید آبنبات ازجمله این جاذبه ها در شهر بجنورد است که با شماره 514 در گستره موضوع فرهنگی ناملموس خراسان شمالی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

- یکی از مهم ترین جاذبه های هر استان، سوغات و ویژگی های فرهنگی آن است که هر شهر و استانی با آن شناخته می شود، دانش تولید آبنبات ازجمله این جاذبه ها در شهر بجنورد است که با شماره 514 در گستره موضوع فرهنگی ناملموس خراسان شمالی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

همه آنچه بیش از ویژگی های فرهنگی در اذهان گردشگران تداعی کننده خاطره هاست، سوغاتی هایی است که هر استانی برای خود از این سوغات ها داشته و با آن شناخته می شود.

در خراسان شمالی شهر بجنورد مرکز این استان نیز با سوغات آبنبات کام مسافران خود را شیرین کرده و هرگاه از این شهر نامی برده می شود، قطعاً نام آبنبات بجنوردی آب در دهان جمع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آبنبات یکی از مشتقات شکر و یا پودر قند است که طی فرایند جوشاندن و هوادهی خمیر آبنبات و سرد شدن و برش خمیر با قیچی در اندازه های کوچک، تبدیل به آبنبات می شود و در حال حاضر با مواد افزودنی چون گیاهان دارویی و معطر و یا مواد آجیلی چون گردو، مغز بادام درختی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوغاتی به شیرینی آبنبات در شهر بجنورد

سوغاتی به شیرینی آبنبات در شهر بجنورد