مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-09سياسي

اختلاف نظر در جایگاه حقوقی شورای عالی استان ها


شورای عالی استان ها، نهاد جوانی است و هنوز از جهت جایگاه شورا در جایگاه حقوقی و تصمیم سازی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

- معاون پارلمانی رییس جمهوری، گفت: شورای عالی استان ها، نهاد جوانی است و هنوز از جهت جایگاه شورا در جایگاه حقوقی و تصمیم سازی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسینعلی امیری، صبح پنج شنبه در سی و سومین اجلاسیه شورای عالی استان ها با بیان اینکه شورای عالی استان ها یکی از شاخصه های استقرار دموکراسی است، اظهار داشت: امروز جامعه ما نسبت به جوامع گذشته یعنی صد سال قبل و حتی گذشته های دورتر که جامعه جامعه بسیطی بود اما ساده و امورات پیچیدگی امروز را نداشت تغییرات عمده ای کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جوامع گذشته امورات به دست یک یا چند نفر بود و اداره می شده در گذشته به لحاظ سادگی امور و جوامع یک نفر حاکم هم قوه مجریه بود هم قوه مقننه و هم قوه قضاییه بوده است، گفت: هر چقدر که به حال می رسیم، جامعه بسیط و ساده پیچیده و گسترده تر شده و دولت ها شکل گرفتند و دولت های باز شکل گرفتند و جوامع مختلف با همین سبک و سیاق و تشکیلات اداره می شود.

امیری با اشاره به اینکه سرعت تحولات در جوامع مختلف متفاوت بود و عقلانیت بشر به این رسید که انسان با پیچیدگی های امروز نیاز به تشکیلات و ساختارهای نو دارد و ساختارهای ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف نظر در جایگاه حقوقی شورای عالی استان ها

اختلاف نظر در جایگاه حقوقی شورای عالی استان ها