مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 04:302020-07-09اقتصادي

350 هزار دلار صادرات فرش دستباف استان مرکزی


معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 350 هزار دلار فرش دستباف این استان طی سال گذشته خبر داد.

- معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 350 هزار دلار فرش دستباف پارسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جعفر اصغری افزود: محموله های صادراتی فرش دستباف استان بیشتر به مقصد کشورهای کویت، فرانسه، آمریکا و هلند ارسال شده است.

وی ادامه داد: بیش از 17 هزار 200 هزار متر مربع فرش دستباف پارسال در نقاط مختلف این استان بافته شد که اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته های سنتی استان مرکزی را داشتند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز در فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش محاسبه می شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی کنند که با احتساب این مهم بیش از 25 هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.

اصغری اظهار داشت: سال گذشته چهار پروانه راه اندازی کارگاه قالی بافی غیرمتمرکز در استان مرکزی صادر و 12 پروانه دیگر نیز تمدید شد که مجموع اشتغالزایی آن حدود 400 فرصت شغلی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

350 هزار دلار صادرات فرش دستباف استان مرکزی

350 هزار دلار صادرات فرش دستباف استان مرکزی