مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 03:352020-07-09اقتصادي

ماجرای گلایه کشاورز گیلانی/تنش آبی در 50 هکتار از مزارع اطاقور


کشاورزان اطاقوری هرساله با مشکل کمبود آب برای مزارع خود بخصوص در مزارع پایین دست روبرو هستند که در سال جاری نیز حدود 50 هکتار از اراضی کشاورزی بخش اطاقور شهرستان لنگرود دچار تنش آبی است.

- درواقع بغض کشاورز حکایت از رنجی بود که در این فصل از کاشت برنج فریاد می کرد تا در بقیه سال از طریق فروش و استفاده از آن امرارمعاش کند که بی آبی مزارع فراتر از بی کار شدن یک کارگر یا کارمند از مجموعه کارگاهی یا اداری است چون قوت یک سال خود را در دو ماه تأمین می کند.

بی آبی مزارع قصه تکراری شالیزارهای شمال کشور است که ریشه در سوءمدیریت در حوزه آب دارد که خود کشاورزان با توجه به تجارت سال های متمادی، متخصص ترین افراد برای این کار هستند.

شهرستان لنگرود دارای 9100 هکتار شالیزار زیر کشت است که 500 هکتار از این اراضی در بخش اطاقور قرار دارند که عمده مشکل برای تنش آبی و بی آبی مزارع در روستاهای اطاقور است.

یکی از کشاورزان اطاقور در حاشیه بازدید میدانی خبرنگار فارس از مزارع تازه آباد لیسه رود با انتقاد شدید از اینکه مسؤولین شاهد وضعیت موجود مزارع هستند و کاری نمی کنند، اظهار کرد: در روزهای گذشته برخی مسؤولین به مزارع تازه آباد لیسه رود اطاقور سرکشی کردند و مانند گذشته صرفاً وعده بررسی و حل مشکلات را دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای گلایه کشاورز گیلانی/تنش آبی در 50 هکتار از مزارع اطاقور

ماجرای گلایه کشاورز گیلانی/تنش آبی در 50 هکتار از مزارع اطاقور