مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 17:102020-07-08سياسي

کودتای نوژه چطور کشف شد؟


این کودتا توسط گروهی از هواداران شاپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه با نام رمزی نقاب که نام اختصاری سازمان قیام ایران بزرگ طراحی شده بود و توسط یکی از خلبانان کودتاچی به آیه الله خامنه ای که در آن زمان نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع بودند اطلاع داده شد.

- این کودتا توسط گروهی از هواداران شاپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه با نام رمزی "نقاب" که نام اختصاری " سازمان قیام ایران بزرگ" طراحی شده بود و توسط یکی از خلبانان کودتاچی به آیه الله خامنه ای که در آن زمان نماینده حضرت امام در شورای عالی دفاع بودند اطلاع داده شد.

پایگاه خبری جماران؛ هیجدهم تیرماه سالگرد افشای کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی است، چهل سال پیش در چنین روزی عده ای از نظامیان سلطنت طلب قصد داشتند با اشغال کردن پایگاه سوم شکاری در همدان و بمباران هوایی بیت امام خمینی در جماران و برخی مناطق سیاسی و نظامی حساس کشور اعلام کودتا کرده و کشور را در دست گیرند.

این کودتا توسط گروهی از هواداران شاپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه با نام رمزی "نقاب" که نام اختصاری " سازمان قیام ایران بزرگ" طراحی شده بود، (این سازمان یک ستاد در پاریس داشت که در راس آن شاپور بختیار بود و یک ستاد در ایران داشت که تحت هدایت فردی بنام ابوالقاسم خادم از اعضای فعال حزب ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای نوژه چطور کشف شد؟

کودتای نوژه چطور کشف شد؟