مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 15:552020-07-08سياسي

سازمان بهزیستی: 55 درصد کودکان کار و خیابان ایرانی نیستند


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال‌های اخیر 55 درصد کودکان کار و خیابان که جذب شده بودند، غیر ایرانی‌ هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه 17 تیرماه) برگزار شد، در خصوص وضعیت کودکان کار و خیابان، اظهار کرد: آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی در سال 84 در هیأت دولت تصویب شد.

همچنین در سال 78 برنامه توسعه ششم نیز اهداف کمی را برای میزان پذیرش کودکان کار و خیابان قرار داد که در ماده 80 هم سازمان بهزیستی مکلف شده با همکاری سایر دستگاه‌ها در این خصوص اقدام کند.

فرید با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی تاکنون برای اجرای این برنامه دنبال شده است، افزود: دو نکته که در مورد همه مسائل اجتماعی باید مطرح شود و مورد توجه باشد، این است که تصویر آسیب‌های اجتماعی به مرور زمان با عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ممکن است تغییر کند، برای مثال در سال 84 عمده کودکان خیابانی در کشور ایرانی بودند، اما به مرور زمان و در سال‌های اخیر 55 درصد کودکان کار و خیابان که جذب شده بودند غیر ایرانی‌ هستند که این میزان در تهران به بیش از 80 درصد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان بهزیستی: 55 درصد کودکان کار و خیابان ایرانی نیستند

سازمان بهزیستی: 55 درصد کودکان کار و خیابان ایرانی نیستند