مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 11:402020-07-08سياسي

لزوم ترویج فرهنگ اهدای عضو/ ایثار لازمه سعادت بشریت است


اهدای عضو از لحاظ شرعی مشکلی ندارد، برخی ذهنیات، تعصبات و امید به حیات دوباره فرد دچار مرگ مغزی از سوی خانواده وی مانع از اهدای عضو شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، آیت الله سید محمد حسین شاهرودی ظهر امروز در اولین جلسه  تاسیس شعبه انجمن اهدای عضو ایرانیان در استان کردستان که در محل سالن همایش پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ سازی جهت اهدای عضو برای نجات جان دیگران امری ضروری و خداپسندانه است.

وی به جنبه شرعی اهدای عضو اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام به کرات به حفظ جان و مواظبت از خود اشاره شده است اما در هنگام مرگ مغزی و زمانی که امیدی به بازگشت فرد و حیات دوباره وی نیست واجب و جایز است که با اهدای اعضا نجات بخش زندگی دیگران شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه اهدای عضو از لحاظ شرعی مشکلی ندارد، تصریح کرد: برخی ذهنیات، تعصبات و امید به حیات دوباره فرد دچار مرگ مغزی از سوی خانواده وی مانع از اهدای عضو شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: فردی که دچار مرگ مغزی شده و طبق گفته پزشکان و علما امیدی به حیات دوباره وی نیست با اهدای اعضای بدنش می تواند زندگی بسیاری از انسان ها را از مرگ نجات دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ترویج فرهنگ اهدای عضو/ ایثار لازمه سعادت بشریت است

لزوم ترویج فرهنگ اهدای عضو/ ایثار لازمه سعادت بشریت است