مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 10:402020-07-08فرهنگي

کارشناسان «بنیاد پژوهش آلمان» در دو محوطه تاریخی خراسان جنوبی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد: بنیاد پژوهش آلمان (DFG) با همکاری و هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی محوطه ی باستانی کله کوب سرایان و فلزگری باستان در خوسف را مطالعه می کند.

- کارشناسان بنیاد پژوهش آلمان در دو محوطه تاریخی خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد: بنیاد پژوهش آلمان (DFG) با همکاری و هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی محوطه ی باستانی "کله کوب" سرایان و "فلزگری باستان" در "خوسف" را مطالعه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی با بیان این که محوطه کله کوب در سال 1386 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و به منظور جلوگیری از تخریب آن در سال 1387 تعیین حریم شده است، ادامه داد: بر اساس مطالعات و پژوهش های باستان شناختی که تاکنون در خصوص این محوطه صورت گرفته، قدمت آن مربوط به اواخر دوران نوسنگی تا عصر مفرغ است و یکی از آثار دوران پیش از تاریخ در خراسان جنوبی محسوب می شود.

وی با بیان این که محوطه کله کوب تا قبل از ثبت در فهرست آثار ملی به دلیل فعالیت های کشاورزی، آسیب زیادی دیده و بخشی از آن تخریب شده، افزود: به همین دلیل انجام کاوش های باستان شناختی و انتشار نتایج این کاوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان «بنیاد پژوهش آلمان» در دو محوطه تاریخی خراسان جنوبی

کارشناسان «بنیاد پژوهش آلمان» در دو محوطه تاریخی خراسان جنوبی