مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-08بين الملل

دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد


یک شرکت حقوقی آمریکایی مدعی است دادگاهی در واشنگتن، ایران را به ادعای دست داشتن در حادثه ای به سال 1996 در عربستان سعودی، به پرداخت 879 میلیون دلار غرامت محکوم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه رویکردهای ضد ایرانی نهادهای آمریکایی و ترویج سیاست ایران هراسی در جهان، دادگاه فدرال واشنگتن بدون ارائه سند و مدرک مستدل ایران را به دست داشتن در انفجار برج الخُبَر واقع در عربستان سعودی به سال 1996، متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پی آر نیوزوایر ، دادستان شرکت حقوقی MM~LAW LLC روز سه شنبه خبر داد که این دادگاه با مقصر دانستن افراد حامی ایران در این حادثه، تهران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرده است.

در تاریخ بیست وپنجم ژوئن سال 1996 بود که یک کامیون بمب گذاری شده مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی واقع در شهر الظهران منفجر شد که بر اثر آن 19 نظامی آمریکایی کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دادگاه مدعی است ایران دستورات مقتضی و بیش از 2 تُن مواد منفجره را در اختیار عاملان حامی خود قرار داده تا با جاسازی در یک کامیون، آن را مقابل محل استقرار نظامیان آمریکایی منفجر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد

دادگاه آمریکایی، ایران را به پرداخت غرامت 879 میلیون دلاری محکوم کرد