مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-08بين الملل

جایگاه پنجم ایران در تولید علم طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا


بر اساس گزارشی در مجله اتنوفارماکولوژی در زمینه علم سنجی و وضعیت تولید دانش در حوزه داروشناسی بومی، طب سنتی و گیاهان دارویی، ایران در بازه زمانی 2011 تا 2018، - جایگاه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش تحلیلی که حاصل همکاری بین المللی پژوهشگرانی از کشورهای چین، انگلیس، پرتغال، بلغارستان، آلمان، لهستان و اتریش است و اطلاعات آن از پایگاه استنادی علمی Web of Science (ISI) به دست آمده، ایران در میان تمام کشورهای مشارکت کننده در چاپ مقالات حوزه داروشناسی بومی، طب سنتی و گیاهان دارویی در بازه زمانی 2011 تا 2018، با 2439 مقاله و اختصاص 6.

3 درصد مقالات چاپ شده در این بازه زمانی به خود، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

چهار مقاله از 10 مقاله پراستناد نخست دنیا در زمینه کارآزمایی بالینی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی هم بر اساس این گزارش، مربوط به پژوهشگران ایرانی بوده و دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در میان پنج موسسه نخست آموزشی و پژوهشی دنیا از نظر تعداد مقالات منتشرشده در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی و فراورده های طبیعی در این بازه زمانی قرار دارند.

از آنجایی که در دیگر بازه های زمانی اعلام شده در این گزارش، نشانی از ایران و مراکز علمی تولیدکننده دانش کشور ما در میان پنج رتبه نخست نبوده و این جایگاه مهم در حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه پنجم ایران در تولید علم طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا

جایگاه پنجم ایران در تولید علم طب سنتی و گیاهان دارویی در دنیا