مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 06:552020-07-08سياسي

بازخوانی «ماجرای جنگ بوسنی» با حضور نادر طالب زاده


برنامه تاریخی «سرچشمه» پنجشنبه (19 تیر ماه) ساعت 19، در آخرین قسمت از فصل اول خود به بازخوانی ماجرای جنگ بوسنی می پردازد.

- برنامه تاریخی سرچشمه پنجشنبه (19 تیر ماه) ساعت 19، در آخرین قسمت از فصل اول خود به بازخوانی ماجرای جنگ بوسنی می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا روابط عمومی شبکه پنج سیما، برنامه سرچشمه این هفته سراغ موضوعی رفته که در رسانه های ایران کمتر به آن پرداخته می شود.

بحران بوسنی با توجه به اینکه یک طرفش مسلمانان بوسنیایی و طرف دیگرش صرب ها بودند، در سال های ابتدایی دهه هفتاد شمسی یکی از مهمترین پرونده های سیاست خارجی و نظامی جمهوری اسلامی به شمار می رفت.

پس از حمایت های صریح رهبر انقلاب و ورود رسمی ایران به حمایت از مسلمانان مظلوم بوسنی، کم کم پای خبرنگاران و مستندسازان ایرانی هم به آنجا باز شد.

مهمان این هفته سرچشمه، نادر طالب زاده، یکی از این مستندسازان است که در آن سال ها دوبار به بوسنی سفر کرده و در این برنامه به بیان خاطرات خود پرداخته است.

برنامه سرچشمه ، کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی «ماجرای جنگ بوسنی» با حضور نادر طالب زاده

بازخوانی «ماجرای جنگ بوسنی» با حضور نادر طالب زاده