مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 02:402020-07-07پزشكي

داروخانه ها فقط مصرف یک ماهه انسولین را به بیمار ارایه کنند


مدیر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به کمبود انسولین، به کل داروخانه ها ابلاغ شده است که فقط مصرف یک ماهه را به بیماران ارایه کنند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به کمبود انسولین، به کل داروخانه ها ابلاغ شده است که فقط مصرف یک ماهه را به بیماران ارایه کنند.

حسن آقاجانی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: کمبود انسولین به دلیل مشکلی که در واردات آن پیش آمد، در کل کشور وجود دارد.

وی افزود: طبق بخش نامه ارسالی از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغیه ای به کل داروخانه ها ارسال شده است تا برای رعایت عدالت، مصرف یک ماهه بیماران را ارایه کنند.

وی گفت: پزشکان در برخی موارد به اندازه نیاز سه یا چهار ماهه بیمار انسولین تجویز می کنند، اما در شرایط کنونی مقرر شده است تا مصرف یک ماهه بیماران تامین شود تا انسولین، هر چند کم، اما به دست تمامی بیماران برسد.

آقا جانی اظهار کرد: پس از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور، شرایط به حالت قبلی بازگشته و انسولین مانند قبل با صلاحدید پزشک و تعداد مورد تایید بیمه به بیمار ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: خط تولید انسولین در کرج آغاز به کار کرده و محصولات تولیدی آن به زودی ارایه می شود، با عرضه تولیدات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروخانه ها فقط مصرف یک ماهه انسولین را به بیمار ارایه کنند

داروخانه ها فقط مصرف یک ماهه انسولین را به بیمار ارایه کنند