مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 تیر 1399 ساعت 02:252020-07-07پزشكي

راهکاری برای درمان یکی از کشنده ترین سرطان ها


نتایج تحقیقات گروهی از محققان نشان داد می توان استفاده از سلول های کشنده طبیعی القا شده با اینترلوکین 2 و پروتیین شوک حرارتی 70 را به عنوان درمانی برای گلیوبلاستومامولتی فورم که یکی از تهاجمی ترین و کشنده ترین انواع سرطان ها است، - پیشنهاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گلیوبلاستومامولتی فورم، سرطان سلول های گلیال مغز است و یکی از تهاجمی ترین و کشنده ترین انواع سرطان ها محسوب می شود.

این بیماری معمولا 15 ماه پس از تشخیص به علت بالا رفتن فشار درون جمجمه و ایجاد اختلال در عملکرد مغز منجر به مرگ فرد مبتلا می شود.

درمان با سلول های کشنده طبیعی (Natural Killer cells) یکی از امیدبخش ترین رویکردهای درمانی برای این بیماری است؛ اما عدم دسترسی به شمار کافی از سلول های کشنده طبیعی دارای عملکرد، محدودیت اصلی این روش درمانی به شمار می رود.

به منظور حل این مشکل، فرزانه شریف زاده، دکتر سورا مردپور، دکتر مرضیه ابراهیمی، دکتر امیرعلی حمیدیه و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیمارستان امام خمینی تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، در کنار پژوهشگرانی از کانادا، سوییس و لهستان، از اینترلوکین 2 و پروتیین شوک حرارتی 70 برای القاء سلول های کشنده طبیعی در شرایط آزمایشگاهی و در بدن موجود زنده استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای درمان یکی از کشنده ترین سرطان ها

راهکاری برای درمان یکی از کشنده ترین سرطان ها